Grønlandsk butikskæde forventer større tilfredshed med elektroniske hyldeforkanter
I løbet af 2018 investerer grønlandske Pisiffik i elektronisk prisskiltning i 21 butikker. Investeringen skal give både gladere kunder og bedre tid til at være købmand.
Det er en tidskrævende opgave, som fylder meget i enhver medarbejders hverdag, fortæller kæden i en pressemeddelelse.
Men i løbet af 2018 vil virksomheden investere i elektroniske prisskilte til 21 butikker.
Elektronisk prisskiltning sørger for, at prisen på hylden stemmer med prisen i kassen. Det sparer tid for medarbejderne og giver gladere kunder, fortæller analytiker Palle Holm, som kom til Pisiffik for 1,5 år siden og startede projektet med elektronisk prisskiltning op.
Bedre tid til at være købmænd
Ifølge Palle Holm er regnestykket simpelt – man har kigget på hvad, der skal være med til at betale regningen.
Den ene del kommer fra store besparelser i den tid, der ligger i hele det manuelle arbejde med avistilbud og prisskift, som i stedet kommer til at køre automatisk med elektronisk prisskiltning.
Samtidig kommer der også en betydelig tidsbesparelse på færre reklamationer og det betaler også en stor del af regningen.
Men det handler ikke kun om besparelser.
Det handler også om at skabe en bedre oplevelse for kunderne og det er her den anden del af gevinsten kommer fra. Pisiffik forventer at se mere tilfredse kunder, da kunderne vil opleve færre prisfejl i butikkerne.
- Ud over det faktum, at vi ser færre prisfejl og dermed færre reklamationer fra kunderne, så sparer vi også en del tid ved at indføre elektronisk prisskiltning. Vi får bedre tid til at være købmænd for vores kunder. Det er i bund og grund dét, det hele handler om, fortæller Palle Holm.
Pisiffik har mere end 40 butikker og 700 medarbejdere i Grønlands 6 største byer med detailkoncepterne; Pisiffik Supermarked, Spar, Torrak Fashion, Elgiganten, Jysk, Pisattat samt Nota Bene.
Derudover driver Pisiffik engroshandel i hele landet gennem KK Engros og KK Cash & Carry-butikkerne.